Vilica, problemi – Jaw, problems


  • Vježbajte postepeno opuštanje mišića prije nego što odete na spavanje, kako napetost ne bi dovela do toga da noću škrgućete zubima. Dok ležite u krevetu, stegnite, a zatim opustite mišiće u stopalima. Ponavljajte to sa mišićima potkoljenica, zatim mišićima butina, i tako dalje, postepeno stežući i opuštajući svaku grupu mišića idući naviše duž tijela. Kad dođe vrijeme da stegnete i opustite mišiće vrata i vilice, trebalo bi da se osjećate mlitavo.
  • Izbjegavajte da jedete sat vremena prije spavanja. Varenje hrane, dok spavate, povećava vjerovatnoću da ćete škrgutati zubima.
  • Dok se kupate, ili dok ležite u krevetu, prekrijte vilicu peškirom koji je bio potopljen u vruću vodu. Ova dodatna toplota opustiće vilične mišiće.
  • Održavajte unos alkohola na minimumu – ili, još bolje, prestanite potpuno da pijete, posebno uveče. Veća je vjerovatnoća da će osobe koje mnogo piju uveče, škrgutati zubima dok spavaju.
  • Kada osjećate povremen oštar bol u zglobovima vilice, stavite na njih par ledenih pakovanja. Hladnoća dovodi do utrnulosti nerava, i tako ublažava poruke bola koje idu u mozak. Umotajte nekoliko ledenih mekih paketa u čistu krpu i držite desetak minuta na obje strane lica (ne duže od 20 minuta, jer možete prouzrokovati promrzline). Ponavljajte to, po potrebi, svaka dva sata.
  • Ako je bol koji osjećate tup i stalan, prije nego oštar, toplota je bolja od hladnoće. Ona pojačava cirkulaciju krvi do bolne oblasti i opušta vilične mišiće. Potapajte nekoliko peškira u toplu vodu i držite ih pritisnute na licu oko 20 minuta. Peškire stavljajte pod tekuću vrelu vodu svakih nekoliko minuta, da biste im održali toplotu.
  • Masirajte predio lica oko vilice da biste ublažili zategnutost mišića i pojačali dotok krvi do te oblasti. Nekoliko puta na dan otvarajte usta, zatim protrljajte mišiće kod ušiju, blizu temporomandibularnih zglobova. Stavite kažiprste na bolna mjesta i pokrećite ih u krug, nježno pritiskajući, sve dok se mišići ne opuste. Zatvorite usta i ponovite masažu.
  • Stavite čist kažiprst u usta i ispružite ga dok ne dodirnete bolne mišiće. Čvrsto pritiskajući kažirstom masirajte prvo jednu, pa drugu stranu, tako da dospijete što bliže zglobovima. Na kraju, masirajte mišiće sa strane vrata. Ti mišići ne kontrolišu direktno vilicu, ali njihovo masiranje pomaže da se smanji napetost koja doprinosi bolu u vilici.
  • Kada veći dio dana sjedite u stolici, posebno je važno da sjedite uspravno, odnosno da niste nagnuti naprijed. Leđa treba da imaju dobru potporu. Uvjerite se da brada ne štrči ispred tijela. Ako ste nagnuti naprijed, naprežete vrat i leđa – a to stvara bol u vilici.
  • Ako imate običaj da dugo telefonirate, dok ruke koristite za druge poslove, nabavite slušalice koje se pričvršćuju na glavi. Stiskanje telefonske slušalice između ramena i obraza napreže vrat i vilicu.
  • Ako ne možete da zaustavite zijevanje, pokušajte da ga potisnete, tako što ćete usta otvoriti što je manje moguće. Zijevanje širom otvorenih usta, obavezno uzrokuje bol.
  • Izbjegavajte gume za žvakanje, jer, ne samo da vilice stiču naviku žvakanja, već svaki put naprežete mišiće vilice i temporomandibularne zglobove iscrpljujuće trenirate.
  • Izbjegavajte veoma hrskavu hranu i onu koja mora mnogo da se žvaće, kao što su jabuke, šargarepe, svinjska pečena rebra, hrskave kifle, itd. Nemojte uzimati velike zalogaje, već isijecite hranu na manje komade kako vilica ne bi bila previše angažovana.
  • Izbjegavajte napitke s kofeinom. Pošto je kofein stimulans, pijenje kafe, čaja ili osvježavajućih pića sa kofeinom, značajno povećava vjerovatnoću škrgutanja zubima.
  • Nemojte gristi nokte ili žvakati običnu olovku. Kada tokom dana vršite određenu radnju vilicama, vjerovatno će se isti obrazac ponašanja nastaviti tokom sna.
  • Svakodnevno uzimajte kalcijum i magnezijum. Ovi minerali pomažu viličnim mišićima da se opuste, posebno noću.

Izvor: („1.001 kućni lek“, Mladinska knjiga, Beograd – https://www.gettyimages.com)

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.