Bol u stopalima


  1. Da biste počastili svoja stopala osvježavajućim i stimulativnim tretmanom, napunite jedan lavor hladnom vodom, a drugi toliko vrućom, koliko god je to moguće, a da možete lako da podnesete da su vam noge u njoj. Stavite stopala u hladnu vodu, poslije pet minuta prebacite ih u vruću vodu. Ponavljajte to. Ova „hidromasaža“ na smjenu, širi i skuplja krvne sudove u stopalima, pojačavajući cirkulaciju.
  2. Da biste napojili stopala esencijalnima uljima – ritual koji seže do biblijskih vremena – napunite posudu vrućom vodom i dodajte 2 kapi ulja nane, zajedno sa po 4 kapi ulja eukaliptusa i ulja ruzmarina. Natapajte u tome stopala deset minuta. Ukoliko nemate esencijalna ulja, skuvajte veoma jak čaj od nane i dodajte 1 šolju u kupku za stopala.
  3. Natapajte stopala u kupci sa toplom vodom začinjenom sa 15 g tinkture arnike. Pojačan protok krvi gotovo istog trenutka ima za posljedicu manji bol.
  4. U prodavnicama zdrave hrane možete kupiti valjak specijalno dizajniran da masira pete. Možete, isto tako, nekoliko minuta jednostavno valjati bosim stopalima tenisku lopticu, lopticu za golf ili oklagiju.
  5. Da biste napravili stimulativno ulje za masažu za ublažavanje bolova u stopalima, pomiješajte 3 kapi ulja karanfilića, za koje se smatra da blago poboljšava cirkulaciju, i 3 supene kašike susamovog ulja. Dobro izmiješajte sastojke i masiranjem ih utrljajte u bolna stopala. Još jedan recept za masiranje stopala zahtjeva 3 kapi ulja lavande, 1 kap ulja kamilice i 1 kap ulja germanijuma, pomiješanih sa 2 supene kašike maslinovog ulja.
  6. Ulošci za cipele ili ortotska pomagala, pomažu da se ublaži bol u stopalima koji je posljedica ravnih tabana ili spuštenog svoda stopala. Oni se prave prilagođeni tako da stanu u cipele – podolog može da vam izmjeri stopala da bi njihova veličina bila odgovarajuća.
  7. Razbacajte nekoliko olovaka po podu i podižite ih nožnim prstima. Ova mala vježba pomaže da se ublaži bol u stopalima.
  8. Obmotajte debelu gumicu za tegle oko svih prstiju jedne noge. Raširite prste i održavajte 5 sekundi gumicu rastegnutom. Ponovite to 10 puta i tako ćete pružiti olakšanje svojim stopalima nakon što su bila skupljena u cipelama.
  9. Bol u petama, posebno u jutarnjim časovima, može biti znak plantarnog fascitisa, upale jake trake tkiva koja povezuje kost pete i nožne prste. Da biste postigli olakšanje, istežite Ahilovu tetivu. Stojte na, otprilike, jedan metar od zida. Stavite ruke na zid i pomjerajte desnu nogu naprijed sa savijenim koljenom. Držite ispruženu lijevu nogu, sa petom na podu. Trebalo bi da osjetite blago istezanje u peti i u svodu stopala. Ostanite tako 10 sekundi, a zatim promijenite strane i ponovite isto.
  10. Tri puta dnevno držite po 20 minuta pakovanje leda na bolnoj peti.
  11. Kupite u apoteci uložak za petu. On staje u cipelu, oblažući petu i štiteći je od dejstva cipele na nju.
  12. Kad god morate dugo da stojite na jednom mjestu, stojte (ako je moguće) na gumenoj podlozi. Nosite patike za trčanje kad god je to moguće, čak i ako ne trčite. One obezbjeđuju najbolju jastučastu potporu i podršku svodu stopala. Ukoliko ne želite da nosite patike za trčanje, izaberite cipele sa debelim đonom.

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.