SAP (Sezonski afektivni poremećaj)


  1. Povećajte količinu prirodne svjetlosti koja ulazi u vašu kuću. U sunčanim zimskim danima šetajte napolju. Čak, iako zimsko svjetlo nema intenzitet kao usred ljeta, doza pravog sunca mnogo je efikasnija od sijalica u kući. Jedno istraživanje pokazalo je da je jednočasovna šetnja na zimskoj Sunčevoj svjetlosti efikasna u smanjenju simptoma SAP-a isto kao i šetnja od dva i po sata pod vještačkim svjetlom.
  2. Vježbanje pomaže da se ublaži depresija. Učlanite se u neki klub za vježbanje ili teretanu, ali još bolje je – vježbajte napolju. Šetajte, trčite ili vozite bicikl, a ako je vrijeme loše, postavite kućni bicikl za vježbanje ili, jednostavno, trčite u mjestu.
  3. Da biste potpomogli poboljšanje svog raspoloženja, uzimajte kapsule kantariona od 300 mg tri puta na dan. Nekad zvan „Božja milost“ ili „blagoslovena biljka“, ovaj biljni lijek je blagi antidepresiv. Jedan od njegovih sastojaka indirektno pomaže da se povisi nivo serotonina, supstance u mozgu koja poboljšava raspoloženje. (Napomena: kantarion povećava osjetljivost kože na Sunčevu svjetlost , tako da, kada ga uzimate, postarajte se da namažete kožu kremom za zaštitu od sunca. Osim toga, nemojte uzimati ovu ljekovitu biljku sa prepisanim antidepresivima.)
  4. Uzimajte namirnice koje sadrže vitamin B6, tiamin i folnu kiselinu. Ovi vitamini mogu koristiti raspoloženju. A da biste preduprijedili nagle promjene raspoloženja, nemojte piti alkohol. Piće može pomoći da se na kratko odagna anksioznost, ali pošto je alkohol depresiv, vaše raspoloženje naglo će opasti kad opijenost prođe.

SAP je posebno zastupljen u najtamnijim zimskim mjesecima – decembru, januaru i februaru – kada je prisustvo Sunčevog svjetla kratkotrajno. Simptomi uključuju blagu do tešku depresiju, nizak nivo energije, produženo spavanje, žudnju za šećerom i skrobom, kao i gojenje. SAP se dovodi u vezu sa hormonom melatoninom, koji proizvodi epifiza u mozgu. Nizak nivo svjetla dovodi do povećane proizvodnje melatonina. Druga teorija sugeriše da Sunčevo svjetlo utiče na nivo supstanci u mozgu koje regulišu raspoloženje, kao što je serotonin.

2 Comments

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.